Klachtenregeling
Met ingang van 1 januari 2017 moeten alle zorgverleners in Nederland voldoen aan eisen die in het kader van de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) worden gesteld. Ook onze praktijk voldoet aan deze eisen. Graag vertellen wij u wat dit betekent.
Het kan voorkomen dat u als cliënt van onze praktijk een klacht heeft over de geboden zorg. Onze voorkeur gaat er naar uit dat u deze klacht rechtstreeks met ons bespreekt. Mocht u dat om welke reden dan ook niet prettig vinden, dan bieden wij u aan gratis gebruik te maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
U kunt zich wenden tot https://nibig-geschillencommissie.nl waar onze praktijk bij aangesloten is.
Wanneer het gaat over een klacht over geïndiceerde zorg in het kader van de Jeugdwet of Wet maatschappelijke Ondersteuning, kunt u gebruik maken van de Klachtenregeling via Vaktherapie Nederland, Federatie Vaktherapeutische Beroepen. https://fvb.vaktherapie.nl/klachten